شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۴۱:۴۴

توسط منطقه عملیاتی خارک شرکت ملی نفتکش صورت گرفت؛
ارائه خدمات به 590 کشتی نفتکش در خارک

باشگاه خبری فراساحل: رییس منطقه عملیاتی خارک شرکت ملی نفتکش ایران گفت: با وجود افزایش صادرات نفت ایران، اسکله‌های جزیره خارک در شرایط فعلی جوابگوی نیازهای تخلیه و بارگیری کشتی‎های نفتکش است. رییس منطقه عملیاتی خارک شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اینکه این منطقه عملیاتی وظیفه پشتیبانی فنی، تدارکاتی، پرسنلی و عملیاتی کشتی‌های ملکی و تحت‎نمایندگی شرکت ملی نفتکش ایران را در محدوده جغرافیایی این جزیره و حوزه نفتی سروش به عهده دارد، اظهار کرد:جزیره خارک از زمان راه‌اندازی اسکله‌ها و تاسیسات نفتی ایران در سال 1339 تاکنون به عنوان بندر اصلی صادرات نفت خام کشور ایران فعال بوده است، و در همین راستا منطقه عملیاتی شرکت ملی نفتکش ایران در این جزیره نیز همواره به عنوان مهمترین نمایندگی این شرکت در جزایر و بنادر کشور مطرح بوده است.


به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، علی شاه‎مرادی مهمترین برنامه آتی منطقه عملیاتی شرکت ملی نفتکش ایران در خارک را بهسازی و ارتقای امکانات آن دانست و در مورد عملکرد این دفتر گفت: از ابتدای آوریل سال گذشته میلادی تا پایان مارچ سال جاری میلادی به حدود 586 فروند کشتی حمل نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گازبر از طریق دفتر منطقه خارک خدمات ارائه شده است. وی در مورد وضعیت اسکله‎های خارک نیز تصریح کرد: اسکله‌های خارک از سال 1339 به بهره‌برداری رسیده‌ و پس از آن نیز توسعه یافت به صورتی که در حال حاضر اسکله‌تی (جهت تخلیه و بارگیری نفت‎خام و فرآورده‎ها) و آذرپاد (بارگیری نفت خام) و اسکله‌های پتروشیمی (بارگیری محصولات پتروشیمی و گاز مایع) در حال بهره‌برداری هستند.


رییس منطقه عملیاتی خارک شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد: همانطور که می‎دانید جزیره خارک و تاسیسات نفتی آن در طول جنگ تحمیلی، 2888 بار مورد حمله هوایی و موشکی دشمن قرار گرفت که در این ارتباط عملیات بازسازی و نوسازی اسکله‌ها و تاسیسات این جزیره  همچنان و بدون وقفه ادامه دارد. وی سپس به افزایش صادرات نفت ایران و امکانات جزیره خارک در زمینه پهلودهی به کشتی‎های نفتکش اظهار کرد: با اجرای برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه، صادرات نفت ایران هم افزایش یافته است که با وجود این افزایش، اسکله‌های موجود این جزیره فعلا جوابگوی نیازها است و از این بابت نیز تاکنون مشکلی برای ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران ایجاد نشده است.


شاه‎مرادی با اشاره به اینکه تجهیزات تخلیه و بارگیری موجود در اسکله‌ها و پایانه‌های خارک، در حد کافی است درباره ایمنی این بخش نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مشکلی درباره وضعیت ایمنی اسکله و پایانه‌های خارک گزارش نشده است .این مقام مسوول در منطقه عملیاتی خارک شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه درحال حاضر کشتی‌هایی با ظرفیت 350 هزار تن در اسکله‌ها پهلودهی و بارگیری می‌شوند اضافه کرد: البته در حال حاضر هشت فروند کشتی به طور همزمان قادر به پهلوگیری در اسکله‌های بارگیری نفت خام در خارک هستند.


وی درباره زمان مطلوب و استاندارد برای تخلیه و بارگیری یک کشتی نفتکش‎ در پایانه‌های خارک نیز گفت: مدت زمان بارگیری یا تخلیه یک کشتی به عوامل متعددی بستگی دارد که بسته به نوع بار، شرایط آب و هوایی و مسائل فنی تاسیسات بارگیری و تخلیه متغیر است. شاه‎مرادی درباره بازگشت ناوگان نفتکش ایران به بازار اروپا نیزگفت:طبیعی است که با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه، شرکت ملی نفتکش ایران نیز به عرصه فعالیت‌های تجاری در همه قاره‌های جهان باز خواهد گشت که اروپا نیز شامل آن است. وی تصریح کرد: قطعا برای بازگشت به بازارهای اروپا تمهیدات لازم توسط مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران اندیشیده شده است که در این زمینه به روز کردن استانداردهای ایمنی و فنی ناوگان نیز مدنظر قرار داشته و این منطقه نیز همگام با دیگر بخش‌های این شرکت در انجام این مهم نقش دارد.



  کد خبر : 1821
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :